Administrowanie flotą samochodową
APC Instytut gwarantuje kompleksową obsługę floty samochodowej użytkowanej przez Klienta. W szczególności w zakres usługi wchodzą:
- przygotowanie i wdrożenie polityki samochodowej dla danej firmy w postaci regulaminów;
- szkolenie pracowników Klienta z ustalonej wcześniej polityki administrowania samochodami;
- wybór najlepszej oferty spośród dostawców kart paliowych w zależności od struktury floty;
- administrowanie kartami oraz kontrola wydatków paliwowych (nadużycia, nieuzgodnione tankowania);
- wydawanie i odbiór samochodów, dopilnowanie wszelkich formalności;
- przygotowanie i przechowywanie wszelkiej koniecznej dokumentacji;
- nadzór oraz egzekwowanie ustaleń określonych w polityce administrowania samochodami;
- raportowanie zdarzeń (szkody, wypadki);
- negocjowanie warunków oraz podpisanie wszelkich niezbędnych umów serwisowych w zakresie napraw, przeglądów, serwisu ogumienia, a także kontrola kosztów pod względem ich zasadności, użytych materiałów i części;
- organizacja szkoleń z bezpiecznej jazdy oraz wprowadzanie innych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo użytkowników floty;
- informowanie oraz przypominanie o terminowych działaniach, np. wymiana opon, badania techniczne, przeglądy;
- wykonywanie ewidencji przebiegu kilometrów (kilometrówki);
- likwidacja szkód komunikacyjnych w zakresie obsługi w towarzystwie ubezpieczeń;
- zapewnienie ciągłości użytkowania aut (pakiety assistance, samochody zastępcze);
- prowadzenie ewidencji pojazdów i ich użytkowników;
- sporządzanie raportów oraz analiza kosztów floty obejmujących m.in. miesięczne przebiegi, szkody komunikacyjne, koszty serwisów;
- telefoniczna pomoc dla użytkowników w zakresie postępowania w związku ze zdarzeniami dotyczącymi korzystania z pojazdów służbowych;
- inne sprawy, które mogą wyniknąć w trakcie współpracy.
Ponadto przy rozszerzonej współpracy APC może wykonać również następujące usługi:
- zakup aut na zlecenie Klienta (negocjacje cenowe);
- pozyskanie środków finansowania floty (leasing operacyjny);
- analiza i wybór najkorzystniejszej oferty wynajmu długoterminowego (wyeliminowanie niekorzystnych zapisów oraz dostosowanie umowy do potrzeb Klienta);
- ubezpieczenie pojazdów (wybór najkorzystniejszej polisy);
- pomoc w zbyciu pojazdów wycofanych z floty Klienta;
- kontrola zasadności kosztów wynajmu aut.
Do Państwa dyspozycji jest również pracownik APC Instytut (wieloletni członek Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych) posiadający ogromną wiedzę i doświadczenie związane z kierowaniem flotą ponad 350 samochodów, który w zależności od potrzeb udzieli porady lub pomocy.
KORZYŚCI
Oszczędność czasu
Nawet w przypadku korzystania z samochodów wynajętych nie można pominąć wielu czynności, których wykonanie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Należy osobiście odbierać, zdawać oraz wymieniać samochody, sporządzać i sprawdzać protokoły przekazania samochodów, prowadzić (choćby dla działu księgowości) aktualną listę użytkowników wraz z numerami rejestracyjnymi.
Stały dostęp do informacji
Flotą samochodową zajmuje się jedna, konkretna osoba, która jest w stanie w każdej chwili udzielić wszelkich niezbędnych informacji o konkretnym samochodzie lub użytkowniku.
Kontrola kosztów eksploatacji
Pracownik APC ma pod stałą kontrolą wszelkie wydatki eksploatacyjne związane z danym autem, dzięki temu może natychmiast sprawdzić ich zasadność (zbyt duża ilość tankowań czy zbyt duży przebieg miesięczny).
Designed by Freepik