APC Instytut
Advanced Pharmaceutical Concepts
  • Strona główna
  • Usługi
    • Outsourcing zespołów sprzedażowych
    • Outsourcing usług biurowych i administracyjnych
    • Centrum Rekrutacji
    • Usługa rekrutacji farmaceutycznej
    • Szkolenia
    • Rejestracja leków i produktów life science
    • Pharmacovigilance
    • Test czytelności ulotki
    • Dystrybucja
    • Administrowanie flotą samochodową
    • Usługa payroll
    • Agencja Pracy Tymczasowej
    • Ko-promocja
  • Blog
  • Oferty pracy
  • Kontakt
  • Polski
  • English
Strona główna
/
Artykuły
/
Jak efektywnie pracować z generacją Z?
Jak efektywnie pracować z generacją Z? How to work effectively with Generation Z?
Opublikowany 28/03/2018 przez APC Instytut

Jak efektywnie pracować z generacją Z?

Młodzi, zdolni, roszczeniowi – taka jest generacja Z. Są to osoby urodzone w połowie lat 90. lub na początku XXI wieku, a więc dzisiaj mające 18 – 23 lata i wkraczające w etap rozwoju zawodowego. Są kreatywne, mocno technologiczne, ale również drażliwe, narcystyczne i łatwo zmieniające zdanie. Jak z nimi pracować by współpraca nie okazała się koszmarem dla obu stron?

 

Pokolenie Z najlepiej odnajduje się w nowocześnie zarządzanych firmach, gdzie do dyspozycji ma technologiczne perełki, chętnie opatrzone logiem nadgryzionego jabłka. Nowoczesność w jakiej niejednokrotnie osoby z pokolenia Z były wychowywane, wpływa nierzadko na to, że w późniejszym czasie nie mogą się one odnaleźć w pracy z wykorzystaniem standardowych, niezaawansowanych urządzeń. Jest to pokolenie dobrobytu i technologicznych gadżetów, uzależnione od wirtualnego świata, Instagrama i Facebooka.

Przedstawiciele generacji Z to osoby niezależne, ambitne i samodzielne. Otwarte na świat, niedostrzegające ograniczeń i barier – obywatele świata. To, co dla ich starszych kolegów jest zagrożeniem, dla nich jest przedmiotem fascynacji. Od współpracy i pracy w zespole wolą pracę wykonywaną samodzielnie i na swoje konto. Każda inna osoba jest rywalem na drodze do osiągnięcia celu. Młodzi ambitni bardzo mocno stawiają na rozwój zawodowy, nawet kosztem zmniejszonej pensji „tu i teraz”. Chcą się rozwijać, idą z duchem czasu i są mocno zmotywowane. Pracodawca, który chce do swojej firmy przyciągnąć pokolenie Z, musi jasno wskazać im ścieżkę kariery, otworzyć przed nimi możliwości oraz zagwarantować stały rozwój. Generacja Z to generacja instant – wszystko musi mieć tu i teraz, zawsze mówi to co myśli, a w firmie, w której pracuje, oczekuje transparentności zasad i niczym nieskrępowanego przepływu informacji.

Posted in

Ostatnie wpisy

  • Praca zdalna a produktywność. Wady i zalety WFH
  • Życzenia Świąteczne 2022
  • Życzenia Wielkanocne 2022
  • Życzenia Świąteczne 2021
  • 25 lat APC Instytut

Kategorie

  • Aktualności
  • Artykuły

APC Instytut Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 146 C (2 piętro), 02-305 Warszawa, tel.: 22 668 68 23

  • e-mail
  • telefon
Dobra Firma 2022
Forbes Diamond Award 2019
Gazele Biznesu 2018




Gepard Biznesu 2015
Rzetelna Firma
Certyfikat Wiarygodności Biznesowej
Copyright © APC Instytut