Jak efektywnie pracować z generacją Z?
Pokolenie Z najlepiej odnajduje się w nowocześnie zarządzanych firmach, gdzie do dyspozycji ma technologiczne perełki, chętnie opatrzone logiem nadgryzionego jabłka. Nowoczesność w jakiej niejednokrotnie osoby z pokolenia Z były wychowywane, wpływa nierzadko na to, że w późniejszym czasie nie mogą się one odnaleźć w pracy z wykorzystaniem standardowych, niezaawansowanych urządzeń. Jest to pokolenie dobrobytu i technologicznych gadżetów, uzależnione od wirtualnego świata, Instagrama i Facebooka.
Przedstawiciele generacji Z to osoby niezależne, ambitne i samodzielne. Otwarte na świat, niedostrzegające ograniczeń i barier – obywatele świata. To, co dla ich starszych kolegów jest zagrożeniem, dla nich jest przedmiotem fascynacji. Od współpracy i pracy w zespole wolą pracę wykonywaną samodzielnie i na swoje konto. Każda inna osoba jest rywalem na drodze do osiągnięcia celu. Młodzi ambitni bardzo mocno stawiają na rozwój zawodowy, nawet kosztem zmniejszonej pensji „tu i teraz”. Chcą się rozwijać, idą z duchem czasu i są mocno zmotywowane. Pracodawca, który chce do swojej firmy przyciągnąć pokolenie Z, musi jasno wskazać im ścieżkę kariery, otworzyć przed nimi możliwości oraz zagwarantować stały rozwój. Generacja Z to generacja instant – wszystko musi mieć tu i teraz, zawsze mówi to co myśli, a w firmie, w której pracuje, oczekuje transparentności zasad i niczym nieskrępowanego przepływu informacji.