Jak kreować wizerunek profesjonalisty w social media?
„Ten, kogo nie ma w Internecie, nie istnieje” – dużo w tym powiedzeniu prawdy. Jednak warto zadbać o to, byśmy byli obecni w social media świadomie, dbając o swój profesjonalny wizerunek.
- Ważne są cele
Przede wszystkim musisz wiedzieć w jakim celu chcesz zadbać o swój profesjonalny wizerunek. Może chcesz zdobyć nową pracę? A może masz swoją firmę i chcesz zbudować wizerunek eksperta? A może dzięki social media chciałbyś budować relacje z potencjalnymi Klientami? Ustal szczegółowo swoje oczekiwania – pomoże Ci to podjąć właściwe kroki.
- Jak Cię widzą, tak Cię piszą
Zadbaj o to, by na Twoich profilach w sieci (zwłaszcza na Facebooku i Instagramie, ale również na LinkedIn) nie było opublikowanych (a przynajmniej, w przypadku Facebooka, widocznych dla użytkowników, których nie masz w swoich znajomych) żadnych kompromitujących, wulgarnych czy zbyt „rozrywkowych” zdjęć. Zadbaj o dobre jakościowo zdjęcia, również portretowe.
- Czym się interesujesz?
Zainteresowania wiele mówią o danej osobie, mogą również ciekawie podbudować Twój wizerunek. Postaraj się je przedstawić w ciekawy, kreatywny sposób, jednak pamiętaj – nigdy nie kłam.
- Spójność przekazu
Zadbaj o to, by na różnych platformach, na których jesteś obecny, informacje pokrywały się ze sobą. Różnice dotyczące stanowisk czy firm, w których pracowałeś, nie świadczą o Tobie zbyt dobrze. Informacje, które publikujesz, muszą budować Twój pozytywny i przede wszystkim wiarygodny wizerunek.
- Sprawdzaj to, co piszesz
To, w jaki sposób piszesz, może być jedną z Twoich głównych zalet, ale może również Cię pogrążyć. Zwróć szczególną uwagę na błędy językowe, ortograficzne czy merytoryczne. Zadbaj również o formę wypowiedzi i język – tak, by wypowiedź mogła trafić idealnie do Twojego odbiorcy.