Zatrudnianie pracowników przy pośrednictwie firm outsourcingowych to jeden z większych trendów obecnego rynku. Zewnętrzne firmy outsourcingowe potrafią świetnie zoptymalizować koszty i procesy w firmie, a także doradzić swoim Klientom korzystne rozwiązania. Dział sprzedaży jest jednym z najważniejszych działów w całym przedsiębiorstwie. To on generuje przychody, to on pozyskuje Klientów. Nic więc dziwnego, że właściciele firm z rezerwą podchodzą do zlecania zewnętrznym firmom procesu zatrudniania pracowników. To błąd!
Outsourcing sił sprzedaży – optymalizacja kosztów i wzrost wydajności
Oferowany przez naszą firmę outsourcing sił sprzedaży jest nie tylko procesem zorientowanym na zatrudnienie odpowiednich, wyspecjalizowanych pracowników. Jest to przede wszystkim znaczna optymalizacja kosztów poprzez przejęcie od danej firmy zadań związanych z administracją (często bardzo rozbudowaną), kadrami, księgowością czy zadaniami z obszaru IT, a także, co bardzo ważne, poprzez zmniejszenie poziomu biurokratyzacji. Pracownicy zatrudniani przez zewnętrzną firmę pracują tak samo wydajnie jak reszta zespołu zatrudniona bezpośrednio przez Klienta. Przy tym wszystkim Klient nie musi martwić się o codziennie wykonywane przez pracownika obowiązki – może bowiem zlecić firmie outsourcingowej pełen nadzór nad zespołem sprzedażowym, od ustalania celów sprzedażowych, po motywację i kontroling.
Outsourcing przedstawicieli handlowych i sił sprzedaży oznacza zatem oszczędność czasu i pieniędzy, czyli kluczowych zasobów w każdym przedsiębiorstwie. Dzięki zleceniu czynności związanych z docieraniem do Klientów i oferowaniem im produktów, czy usług specjalistom z firmy zewnętrznej, znika potrzeba zatrudniania kolejnych pracowników, co wiąże się m.in. z uciążliwym procesem rekrutacyjnym. Przekłada się to wprost na oszczędność pieniędzy, a do tego daje pewność powierzenia określonych obowiązków odpowiednio wyszkolonym fachowcom.
Sprzedaż w rękach fachowców
Proponowany przez nasz zespół outsourcing sił sprzedaży jest doskonałym rozwiązaniem dla firm, które poszukują nowych, a przy tym efektywnych sposobów na ograniczanie miesięcznych kosztów związanych z procesem zatrudniania pracowników – często również takich kosztów, o których Klient nie myśli na co dzień, a które w skali roku generują spore sumy. Outsourcing oznacza dla Klienta przede wszystkim jedno: zdecydowanie mniej spraw do osobistego załatwienia oraz spore oszczędności, a także zminimalizowanie ryzyka i kłopotów związanych z zarządzaniem pracownikami oraz ich zadaniami i rozliczaniem ich. Tym samym przedsiębiorstwo może się skupić w stu procentach na swojej podstawowej działalności, poprawiając jej wydajność.
Niewątpliwą zaletą, z jaką wiąże się outsourcing zespołów sprzedażowych, jest elastyczność tej usługi. Z powodzeniem korzystają z niej zarówno niewielkie podmioty gospodarcze, jak i duże korporacje. Sięgając po zewnętrzne siły sprzedaży, można skutecznie zadbać o ten kluczowy element działalności bez potrzeby wprowadzenia poważnych zmian w sposobie funkcjonowania organizacji. To ważny aspekt z punktu widzenia stabilności przedsiębiorstwa, ponieważ każda większa modyfikacja wiąże się z mniej lub bardziej poważnymi turbulencjami.
Outsourcing sił sprzedaży szansą na rozwój i uzyskanie przewagi na rynku
Kolejnym aspektem, który decyduje o popularności outsourcingu, jest fakt, że ułatwia on szybką adaptację do zmieniających się warunków. Przykładowo, organizacja i prowadzenie dużej kampanii w ramach sprzedaży bezpośredniej wymaga znacznych nakładów pracy i sił. Aby pozyskać je błyskawicznie i maksymalnie niskim kosztem, warto skorzystać z zewnętrznych zasobów, ponieważ są one dostępne w zasadzie natychmiast i odpowiednio przygotowane pod kątem określonych zadań. Poza przedstawicielami handlowymi odpowiadającymi za bezpośredni kontakt z Klientem obejmują one również procedury, systemy i narzędzia niezbędne do realizacji kampanii.
Obecnie wśród polskich przedsiębiorców coraz bardziej rośnie świadomość zalet dotyczących outsourcingu sił sprzedaży. Na Zachodzie trend ten jest już rozpowszechniony – istnieje wiele firm, które bazują na tego typu usługach i odnotowują stały wzrost oraz dynamicznie się rozwijają.