APC Instytut
Advanced Pharmaceutical Concepts
  • Strona główna
  • Usługi
    • Outsourcing zespołów sprzedażowych
    • Outsourcing usług biurowych i administracyjnych
    • Centrum Rekrutacji
    • Usługa rekrutacji farmaceutycznej
    • Szkolenia
    • Rejestracja leków i produktów life science
    • Pharmacovigilance
    • Test czytelności ulotki
    • Dystrybucja
    • Administrowanie flotą samochodową
    • Usługa payroll
    • Agencja Pracy Tymczasowej
    • Ko-promocja
  • Blog
  • Oferty pracy
  • Kontakt
  • Polski
  • English
Strona główna
/
Artykuły
/
RODO, a prowadzenie fanpage’a na Facebooku
RODO, a prowadzenie fanpage'a na Facebooku
Opublikowany 29/08/2018 przez APC Instytut

RODO, a prowadzenie fanpage’a na Facebooku


RODO obowiązuje od 25 maja 2018 roku i w wielu firmach już zdążyło wywołać zamieszanie. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że wdrożyć RODO trzeba również na… facebookowym fanpage’u!

 

Nie tylko Facebook administruje danymi

Bezprecedensowa sprawa dotyczy spółki Wirtschaftsakademie świadczącej usługi związane z kształceniem, która korzystała przy targetowaniu swoich reklam z narzędzia Facebook Insightsdostarczającego dane statystyczne na temat osób, które odwiedziły stronę internetową firmy. Dane te są zanonimizowane, a więc firma ta uznała, iż nie przetwarza żadnych danych osobowych. Logiczne, prawda?

Niestety. Regionalny organ do spraw ochrony danych uznał jednak, że firma, która prowadzi fanpage na Facebooku, administratorem danych jest i powinna spełnić wobec użytkowników obowiązek informacyjny w kwestii gromadzenia ich danych osobowych. Ostatecznie sprawa ta trafiła do Federalnego Sądu Administracyjnego, a ten z kolei poprosił o pomoc w rozstrzygnięciu tej nietypowej sprawy TSUE. Wątpliwość dotyczyła tego, czy firma prowadząca fanpage na Facebooku jest administratorem danych osobowych, czy może jest nim wyłącznie Facebook. Trybunał finalnie uznał w wyroku z 5 czerwca 2018 r. (sprawa nr C-210/16), iż administratorem danych jest, obok portalu Facebook, również firma prowadząca fanpage, w sytuacji kiedy korzysta z dostarczanych przez Facebook narzędzi umożliwiających śledzenie ruchu użytkowników.

 

Co z tego wynika?

Każda firma prowadząca fanpage na Facebooku jest zobowiązana do spełnienia obowiązku informacyjnego poprzez zamieszczenie Polityki prywatności na swoim fanpage’u, najlepiej w formie tekstu opublikowanego w sekcji Notatki. Wpis taki musi być publiczny i wyświetlić się na osi danego fanpage’a.

O kwestiach związanych z RODO należy pamiętać również przy organizacji konkursu, który stanowi przyrzeczenie publiczne zobowiązujące organizatora do jego skutecznego wykonania. RODO umożliwia przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do wykonania danej umowy lub w zakresie tzw. uzasadnionego interesu administratora danych. Z tego względu uznać można tego typu działanie za działanie w obrębie uzasadnionego interesu administratora, jednak zawsze należy pamiętać o spełnieniu obowiązku informacyjnego i, oczywiście, o Regulaminie konkursu, a także jego zgodności z prawem i regulaminem portalu Facebook.

Posted in

Ostatnie wpisy

  • Praca zdalna a produktywność. Wady i zalety WFH
  • Życzenia Świąteczne 2022
  • Życzenia Wielkanocne 2022
  • Życzenia Świąteczne 2021
  • 25 lat APC Instytut

Kategorie

  • Aktualności
  • Artykuły

APC Instytut Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 146 C (2 piętro), 02-305 Warszawa, tel.: 22 668 68 23

  • e-mail
  • telefon
Dobra Firma 2022
Forbes Diamond Award 2019
Gazele Biznesu 2018




Gepard Biznesu 2015
Rzetelna Firma
Certyfikat Wiarygodności Biznesowej
Copyright © APC Instytut