APC Instytut
Advanced Pharmaceutical Concepts
  • Strona główna
  • Usługi
    • Outsourcing zespołów sprzedażowych
    • Outsourcing usług biurowych i administracyjnych
    • Centrum Rekrutacji
    • Usługa rekrutacji farmaceutycznej
    • Szkolenia
    • Rejestracja leków i produktów life science
    • Pharmacovigilance
    • Test czytelności ulotki
    • Dystrybucja
    • Administrowanie flotą samochodową
    • Usługa payroll
    • Agencja Pracy Tymczasowej
    • Ko-promocja
  • Blog
  • Oferty pracy
  • Kontakt
  • Polski
  • English
Strona główna
/
Artykuły
/
7 zasad savoir vivre w biznesie
7 zasad savoir vivre w biznesie
Opublikowany 24/06/2018 przez APC Instytut

7 zasad savoir vivre w biznesie


Biznesowy savoir-vivre to nie tylko nasze zachowanie, ale również wygląd. Wystawiamy sobie nim świadectwo jeszcze zanim się odezwiemy. Poznaj 7 zasad, dzięki którym otworzysz sobie drogą do awansu, lepszej pracy czy efektywniejszych kontaktów biznesowych.

 

  1. Zawsze bądź punktualny

Spóźnianie się nie jest niczym innym jak oznaką braku szacunku względem osoby, z którą jesteśmy umówieni. Lepiej zrobisz, jeśli wyjdziesz z domu nieco wcześniej – wtedy niestraszne Ci będą korki czy nagła awaria samochodu. Jeśli jednak mimo tak zastosowanych środków ostrożności Twoje przybycie opóźni się, zawsze powiadom o tym osobę, z którą masz spotkanie. I zawsze zrób to telefonicznie, nigdy SMS-owo.

 

  1. Stosuj dress code w praktyce

To, jak wyglądasz, wiele o Tobie mówi, ale również wpływa na wizerunek Twojej firmy lub firmy, w której pracujesz. Pamiętaj, że dobre wrażenie można zrobić tylko raz, a Twój ubiór wyraża szacunek wobec osoby, z którą przyszło Ci się spotkać. Dla mężczyzn dobrym wyborem będzie koszula z kołnierzykiem (nigdy z krótkim rękawem!), marynarka i eleganckie spodnie, lub w wersji bardziej casualowej – ciemne jeansy, oraz skórzane buty. W przypadku kobiet idealnie sprawdzi się stonowany top lub koszula (pamiętaj o tym, że bielizna absolutnie nie może odznaczać się pod ubraniem!), ołówkowa spódnica lub garniturowe spodnie, a do tego niewysokie buty. Jeżeli zabierasz ze sobą torebkę, pamiętaj by ta nie odznaczała się mocno widocznym logiem projektanta.

 

  1. Mów… również ciałem!

Język naszego ciała dużo mówi o naszych emocjach i intencjach względem drugiej osoby. Warto nauczyć się go odpowiednio odczytywać, bowiem słowa to… naprawdę nie wszystko. I tak:

  • zmienny ton głosu oraz kontakt wzrokowy są oznaką zainteresowania tym, o czym mówi rozmówca;
  • skrzyżowane nogi lub założone ręce są oznaką dyskomfortu (podobnie jak uniesione brwi), czasami sprzeciwu i małej otwartości względem drugiej osoby;
  • trzęsąca się, drgająca noga jest oznaką niepewności;
  • ekspansywna postawa wyraża zdolności przywódcze rozmówcy;
  • zbyt długie patrzenie w oczy może być oznaką kłamstwa.

 

  1. Naucz się rozmawiać

Mów spokojnie, nie wchodź rozmówcy w słowo, mów krótko i na temat, a przed rozpoczęciem rozmowy zawsze przemyśl jej temat. W przypadku rozmów telefonicznych zwróć uwagę na ton swojego głosu – rozmówca po drugiej stronie słuchawki Cię nie widzi, dlatego może niewłaściwie ocenić Cię po tonie głosu. Odbierając telefon, zwłaszcza służbowy, zawsze się przedstaw, w dobrym tonie będzie jeżeli podasz również nazwę firmy, w której pracujesz oraz swoje stanowisko.

 

  1. Pamiętaj, by wyciszyć telefon

Spotykając się z daną osobą, zawsze poświęć jej maksimum swojego czasu i uwagi. Wycisz telefon i nie zerkaj na niego nerwowo co chwilę! Jeżeli czekasz na naprawdę pilny kontakt, wtedy uprzedź o tym swojego rozmówcę przed spotkaniem.

W biurze, przełącz telefon na tryb wibrujący lub ustaw klasyczny, niezbyt głośny dzwonek.

 

  1. Sprawy prywatne zostaw za drzwiami biura

Jeżeli chcesz uchodzić za profesjonalistę, zostaw sprawy prywatne za drzwiami. Osoby, które nie dzielą się prywatnymi informacjami, uchodzą za osoby sumienne, odpowiedzialne i warte zaufania. Powściągliwość w kontaktach ze współpracownikami pozwoli Ci o wiele szybciej awansować, a szef to właśnie Tobie zleci poufne i ważne projekty.

 

  1. Przestrzegaj zasad hierarchii

Pamiętaj, że savoir-vivre w biznesie nie uznaje ani wieku, ani płci. Pierwszy kłania się ten, kto zajmuje niższe rangą stanowisko, jednakże dłoń wyciąga jako pierwsza ta osoba, która jest w hierarchii wyżej. Jednakże na spotkaniu z Klientem to Klient staje się Twoim „szefem” i to on pierwszy powinien podać Ci dłoń. W sytuacjach, kiedy spotykają się osoby równorzędne, wtedy kobieta podaje rękę mężczyźnie, a osoba starsza – młodszej.

Posted in

Ostatnie wpisy

  • Praca zdalna a produktywność. Wady i zalety WFH
  • Życzenia Świąteczne 2022
  • Życzenia Wielkanocne 2022
  • Życzenia Świąteczne 2021
  • 25 lat APC Instytut

Kategorie

  • Aktualności
  • Artykuły

APC Instytut Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 146 C (2 piętro), 02-305 Warszawa, tel.: 22 668 68 23

  • e-mail
  • telefon
Dobra Firma 2022
Forbes Diamond Award 2019
Gazele Biznesu 2018




Gepard Biznesu 2015
Rzetelna Firma
Certyfikat Wiarygodności Biznesowej
Copyright © APC Instytut