APC Instytut

Advanced Pharmaceutical Concepts
  • Strona główna
  • Usługi
    • Outsourcing zespołów sprzedażowych
    • Outsourcing usług biurowych i administracyjnych
    • Centrum Rekrutacji
    • Usługa rekrutacji farmaceutycznej
    • Szkolenia
    • Rejestracja leków i produktów life science
    • Pharmacovigilance
    • Test czytelności ulotki
    • Dystrybucja
    • Administrowanie flotą samochodową
    • Usługa payroll
    • Agencja Pracy Tymczasowej
    • Ko-promocja
  • Blog
  • Oferty pracy
  • Kontakt
  • Polski
  • English
Strona główna
/
Artykuły
/
Techniki sprzedaży bezpośredniej – Wszystko co musisz wiedzieć
Opublikowany 16/01/2024 przez APC Instytut

Techniki sprzedaży bezpośredniej – Wszystko co musisz wiedzieć

TERAZ WIESZ! Czyli skrót najważniejszych informacji na temat technik sprzedaży bezpośredniej. W tym artykule dowiesz się, na czym dokładnie polega ta praca i o czym należy pamiętać, żeby zbudować dobrą relację z klientem. Jakie są najważniejsze techniki sprzedaży bezpośredniej?

TE jak Techniki negocjacyjne

Aby sprawdzić się jako handlowiec, trzeba znać techniki negocjacyjne – jest to konieczne, aby móc skutecznie wykonywać swój zawód. Umiejętność negocjacji pomoże wypracować rozwiązanie korzystne dla każdej ze stron sprawiając, że zarówno klient, jak i sprzedawca będą usatysfakcjonowani z osiągniętego porozumienia. Warto zauważyć, że sprawny negocjator często jest w stanie znaleźć rozwiązanie typu win-win, gdzie obie strony zyskują na transakcji.

CZYTAJ TAKŻE: Outsourcing jako rozwiązanie antykryzysowe, czyli tonący specjalistów się chwyta

R jak rozumienie potrzeb klienta. Nie zapomnij o słuchaniu!

Aby móc wypracować najkorzystniejsze rozwiązanie, trzeba posiadać umiejętność rozumienia potrzeb klienta. Ważne jest, żeby go wysłuchać, wczuć się w jego sytuację i zrozumieć jakie ma potrzeby. Czasami szczera rozmowa z klientem uświadomi mu, czego tak naprawdę potrzebuje. Istotne jednak jest to, aby traktować go po partnersku, indywidualnie.

A jak akumulacja (budowanie) relacji

Budowanie zaufania jest kolejnym krokiem skutecznej współpracy. Klient który widzi, że umowa handlowa była dla niego korzystna, jest skłonny do długotrwałej współpracy. Ważne jest, żeby podtrzymywać kontakt – to pomaga utrzymać lojalność klienta.

Z jak zrozumienie konkurencji

Skoro już o lojalności mowa – należy pamiętać, że istnieją inne firmy, które również mogą mieć dobre produkty, a w świecie powszechnego dostępu do informacji, klient ma wiele możliwości zaspokojenia swoich potrzeb. Dlatego też trzeba być na bieżąco z informacjami na temat konkurencji, żeby wiedzieć co ma do zaoferowania. Dzięki tej wiedzy można będzie odpowiedzieć klientowi, co wyróżnia naszą firmę/nasz produkt spośród innych. 

CZYTAJ TAKŻE: Trendy na rynku pracy 2023

W jak wiara w produkt. Pamiętaj o odpowiedniej prezentacji

Bardzo istotna jest wiara we własny produkt. Sprzedawca, który nie wierzy w to, co sprzedaje, nie ma szansy na osiągnięcie dobrych wyników. Znajomość własnej oferty pozwoli na pokazanie co wyróżnia ją na tle konkurencji, ale też zaprezentowanie co czyni produkt wyjątkowym. Jeśli sami pokażemy, że wierzymy w to, co sprzedajemy, klient też będzie w stanie zobaczyć to z tej perspektywy.

E jak entuzjazm, czyli utrzymywanie poziomu energii i motywacji 

Ważne jest podtrzymanie odpowiedniego poziomu energii i motywacji. W końcu idziemy do klienta z czymś, czego wcześniej nie miał, więc warto pokazać mu czemu nasz produkt może odmienić jego życie na lepsze. Odpowiednie nastawienie pomoże też sprzedawcy radzić sobie z ewentualnym odrzuceniem oferty.

S jak skuteczna komunikacja

Umiejętność komunikacji jest nieoceniona. Dzięki niej, sprzedawca może wejść w dialog z klientem, a nie tylko powtarzać wyuczone formułki. Dobry handlowiec jest w stanie przedstawić zalety produktu w sposób dopasowany do danego klienta.

Z jak zadowoleni klienci

Należy pamiętać, że zadowolony klient nie tylko dokonuje ponownego zakupu, ale i też staje się ambasadorem naszej marki. Jeśli w odpowiedni sposób poprowadzimy sprzedaż, zaprocentuje nam to w przyszłości.

CZYTAJ TAKŻE: Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?

Ważne jest też, aby pamiętać o doskonaleniu własnych umiejętności. Nie należy spoczywać na laurach. Zamiast tego trzeba inwestować także w siebie. Regularnie podnoszenie swoich kompetencji pozwoli nam być dobrym i skutecznym sprzedawcą.

Czym są techniki sprzedaży bezpośredniej? TERAZ WIESZ!

Posted in

Ostatnie wpisy

  • O niedoborze witaminy B12 słów kilka
  • APC Instytut z medalem! Ważna nagroda dla naszej firmy
  • Życzenia Świąteczne 2024
  • Mobbing w pracy. Jak rozpoznać to zjawisko?
  • Jak dbać o odporność? Żelazo to podstawa!

Kategorie

  • Aktualności
  • Artykuły
  • Blog

APC Instytut Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 146 C (2 piętro), 02-305 Warszawa, tel.: 22 668 68 23

  • e-mail
  • telefon
Dobra Firma 2022
Forbes Diamond Award 2019
Gazele Biznesu 2018




Gepard Biznesu 2015
Rzetelna Firma
Certyfikat Wiatygodności 2023
Copyright © APC Instytut