APC Instytut
Advanced Pharmaceutical Concepts
  • Strona główna
  • Usługi
    • Outsourcing zespołów sprzedażowych
    • Outsourcing usług biurowych i administracyjnych
    • Centrum Rekrutacji
    • Usługa rekrutacji farmaceutycznej
    • Szkolenia
    • Rejestracja leków i produktów life science
    • Pharmacovigilance
    • Test czytelności ulotki
    • Dystrybucja
    • Administrowanie flotą samochodową
    • Usługa payroll
    • Agencja Pracy Tymczasowej
    • Ko-promocja
  • Blog
  • Oferty pracy
  • Kontakt
  • Polski
  • English
Strona główna
/
Artykuły
/
Tajemnica sukcesu silnego zespołu sprzedażowego
Tajemnica sukcesu silnego zespołu sprzedażowego The secret of the success of a strong sales team
Opublikowany 22/03/2018 przez APC Instytut

Tajemnica sukcesu silnego zespołu sprzedażowego



Silny zespół sprzedażowy to podstawa sukcesu każdego przedsiębiorstwa To, jak funkcjonuje, nierzadko wpływa na sposób działania całej firmy! Dział handlowy jest bowiem jednym z najważniejszych działów – generuje przychody, pozyskuje nowych Klientów, a także reprezentuje firmę na zewnątrz. Zbudowanie odpowiedniego, mocnego zespołu sprzedażowego to jeden z głównych celów, jakie powinien sobie postawić właściciel firmy czy szef Działu sprzedaży. To właśnie od podjętych przez niego decyzji na etapie rekrutacji pracowników zależy przyszłość przedsiębiorstwa i wykonanie (czy też niewykonanie) planów sprzedażowych. Jak zatem zbudować silny zespół handlowy?

 

Sytuacja idealna to taka, kiedy zespół sprzedażowy składa się z wyspecjalizowanych i silnie zmotywowanych pracowników, którzy najchętniej pracę traktują jak swój drugi dom i są silnie oddani oraz lojalni firmie, w której pracują. Jak to jednak często bywa, ideały swoje, życie swoje – taka sytuacja zdarza się naprawdę rzadko. Właśnie dlatego należy znaleźć właściwe rozwiązania w sytuacji, w której zmuszeni jesteśmy działać. Każdy jeden handlowiec to cegiełka do zbudowania silnego zespołu sprzedażowego – i o każdego z tych handlowców należy zadbać we właściwy sposób. By zbudować dobry zespół, należy przede wszystkich zrozumieć potrzeby i motywacje swoich handlowców – na każdego z nich bowiem będą działać zupełnie różne argumenty. Jeżeli dowiemy się o swoich pracownikach więcej, wtedy znacznie bardziej efektywnie będziemy mogli przydzielać im zadania zgodne z ich zainteresowaniami i talentami, a sami handlowcy będą się świetnie uzupełniać wiedzą, kompetencjami i doświadczeniem. Jeżeli pominiemy ten podstawowy etap jakim jest swoiste zebranie wywiadu wśród pracowników i poznanie ich bliżej, wtedy być może trafimy na wybitnie uzdolnione i zmotywowane jednostki, które będą błyszczeć wśród pozostałej części zespołu i skutecznie wykonywać plan sprzedażowy, ale w ten sposób nie zbudujemy silnego zespołu handlowego, a jedynie pogłębimy demotywację i spowolnimy proces powstawania wspólnych celów oraz wartości.

By do tego nie dopuścić, należy każdemu handlowcowi pomagać piąć się wyżej, wychodzić z jego własnej strefy komfortu i osiągać coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Kluczem do zbudowania silnego zespołu nie jest mówienie, a przede wszystkim słuchanie, zrozumienie i otwarcie się na pracownika. Wyszukiwanie jego mocnych cech i rozwijanie ich, ale także dostrzeganie tych słabszych i pomoc w ich przezwyciężeniu.

Posted in

Ostatnie wpisy

  • Praca zdalna a produktywność. Wady i zalety WFH
  • Życzenia Świąteczne 2022
  • Życzenia Wielkanocne 2022
  • Życzenia Świąteczne 2021
  • 25 lat APC Instytut

Kategorie

  • Aktualności
  • Artykuły

APC Instytut Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 146 C (2 piętro), 02-305 Warszawa, tel.: 22 668 68 23

  • e-mail
  • telefon
Dobra Firma 2022
Forbes Diamond Award 2019
Gazele Biznesu 2018




Gepard Biznesu 2015
Rzetelna Firma
Certyfikat Wiarygodności Biznesowej
Copyright © APC Instytut